GOD JUL






Idag är det dan före dopparedan. Hurra det är äntligen jul i vårt hus!! Jag har pysslat, städat, och handlat det sista idag och jag tror att jag har allt under kontroll. Men det kommer säkert bli en vända till affären imorgon, jag har säkert glömt nåt. Barnen har dekorerat pepparkakshuset, jag tycker att det blev jätte fint!!
Julskinkan är färdig, laxen är kokt (istället för Janssons iår, jag har ju ett väldigt kort minne) och alla mina presenter ligger under julgranen!! Det ligger alldeles för många julklappar under granen så jag är rädd för att Tomten inte kommer hit. Han kan ju tro att han har varit här redan....

Jul-vasen med dom alla fina grenarna i, köpte jag på skolans julmarknad. Dom organiserade en marknad och sålde allt mellan himmel och jord. Det var saker som eleverna hade gjort själva, affärer eller företag som skänkte fina saker. Alla pengarna som skolan tjänade kommer att gå till en fond som Ronan Keating (från Boyzone) upprättade efter sin mors död. Fonden heter Marie Keating Fond och den utbildar, informerar och stödjer framförallt kvinnor med bröst cancer. Och fonden ger råd om hur kvinnor ska vara uppmärksamma på sin egen kropp. http://www.mariekeating.ie/  Eleverna från skolan har även hjälpt till att packat ner kundernas matvaror i påsar vid kassorna i Tesco (en matvaruaffär). Och kunderna blev glada över denna serivce och var väldigt generösa och lämnade deras växel i hinkarna som går direkt Marie Keatings Fond.

God Jul!!!

Kommentarer
Postat av: Ann

God Jul! Jättefint med kvistarna i vasen. Kramar och vi syns i det nya året!

2008-12-24 @ 10:40:06
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0