Julklappar


På söndag är det andra advent, visst är det härligt och det är bara lite över 2 veckor kvar till jul. Men jag fattar inte vart tiden tar vägen, det går så fort.

Varje år bestämmer jag mig för att vara organiserad med mina julklapps inköp till familjen och till vännerna, för att undvika dåliga impuls köp och köer. Men samma visa händer varje år, veckan före jul springer jag omkring som en "headless hen" och kan inte hitta barnens julklappar från Tomten pga att den är slutsåld eller att jag inte vet i vilken affär den finns i. Och samma sak gäller det med julklappar till den övriga familjen, Jag vet inte vad jag ska köpa (kom gärna med förslag) och oftast blir det ett panik köp som jag ångrar efteråt, eftersom att presenten inte var genomtänkt. Det skulle vara skoj att hitta den perfekta julklappen.

Var in på Lidl igår och hittade tyskt glögg. Christkindl gluggwein, det ni, inte illa att hitta glögg i denna delen av Europa. Jag blev så nyfiken på hur det skulle smaka så att jag öppnade flaskan så fort som möjligt när jag kom hem. Och jag blev inte besviken, visseligen så kan den inte jämnföras med Blossa glöggen men den är klart drickbar.

Kommentarer
Postat av: Syster

Testa diamanter till undertecknad......

2008-12-05 @ 19:29:15
Postat av: Ann

Mitt tips är att beställa saker från internet för att slippa trängseln.. bra sida för fina kläder är englandsbaserade företaget asos www.asos.com billig frakt till Irland.. Lycka till, kram

2008-12-06 @ 13:45:29
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Helen

Va fint det snöar! Kul att det fungerade!



Kram å hälsa

2008-12-06 @ 18:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0