Wallander

                                                    Bild från internet

Igår kväll visade BBC4 Henning Mankells "Mastermind", vilken bra film. BBC4 visade "innan frosten" häromkvällen, visst är den också jätte bra men jag har både läst boken och sett den filmen. Vilket jag inte har gjort med "Mastermind" så det blev en glad överraskning. Den var spännande hela tiden och med små överraskingar genom filmen som höll mig vaken ända till slutet. Jag har en tendens att somna efter klockan 9....
Det är så kul att dom visar svenska filmer ibland, och dom är textade på engelska inte dubbade som utlänska filmer kan vara i vissa länder. Men jag tycker att det är väldigt jobbigt och förvirrande att höra svenska och läsa engelsk text samtidigt. Jag visste inte om jag skulle koncentrera mig på talet eller texten, fast jag hade samma problem när jag bodde i Sverige.....

Kommentarer
Postat av: Ann

mysigt med film! kram

2008-12-09 @ 18:58:19
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0