Lämnar landet...



Japp, nu har dom packat väskan!! På Lördag åker två utav mina tonåringar på språkresa till Frankrike. Utan mig!!! Det är första gången mina bebisar åker ensamma utomlands. Utan mig!! Sarah och Sophie kommer att spendera en vecka i en liten stad som heter Compiegne som ligger strax utanför Paris. Flickorna kommer att bo hos värdfamiljer som även har barn i samma ålder. Det är meningen att dom ska vara skolan tillsammans med deras franska kompis och följa med på en del av lektionerna och framförallt lära sig franska. Hur mycket utav det franska språket barnen kommer att lära sig (om något) är omöjligt för mig att kontrollera eftersom mina språkkunskaper i detta språk är i stort sett bara franska vin-sorter och en del franska ostar. 

Det kommer även bli utflykter till Paris med klasskamraterna från Dublin. Jag antar att det ska vara en kulturell resa och ett tillfälle att se Paris och dess historiska och berömda platser.... Med tanke på att det är ett gäng tonåringar som åker så blir det nog mest shopping!! Undrar om det blir något från Chanel?? En ny väska skulle vara trevligt......

Kommentarer
Postat av: Ann

Åh vad roligt med Paris, en underbar stad! De kommer säkert få det kanon , paris har ju även världens största Louis Vuitton butik så de borde köpa hem en väska till dig därifrån ;)

Kramar

2008-11-17 @ 14:19:18
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej moster! Va kul att du har skaffat dig en blogg!



Hoppas kusinerna får det jättetrevligt i Frankrike!



Hälsa alla!



Kram

2008-11-18 @ 21:42:23
URL: http://bebis9ejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0