Den Irlänska puben.....



                                                                                                Bild hämtad från internet

Dom Irlänska pubarna har ju ett rykte om sig att vara mysiga, hembonade med  traditionell irlänsk folk musik som kan höras lite lugnt från ett hörn. Men vad har hänt!!!

Var till min lokala pub tvärs över gatan från mitt lilla hus härom kvällen. Det är nu live musik från Torsdagar till Söndagar. Trevligt tänkte jag. Ve och fasa, det var kareokee!! Som sagt var så har jag inget emot live musik men när folk tror sig att dom kan sjunga och dom bara står och skriker i microfonen plus att volymen var på högsta är det inte kul. Det fanns inte en chans att ha ett normalt samtal med någon i puben. Är det ett sätt för puben att tjäna mera pengar på öl försäljning eftersom det enda man kunde göra var att dricka mera öl eller att gå hem vilket inte är ett bra alternativ när man är på öl humör.


Kommentarer
Postat av: Syster

Man ska gå dit när man är full!

Och en svensk lämnar ALDRIG sin öl!

2008-11-06 @ 09:54:06
Postat av: Syster

Tips! Skriv att bilden är hämtad från internet om du inte har fotat själv! En del kan vara kinkiga ang upphovsrätten osv.

2008-11-06 @ 09:55:46
Postat av: Ann

Jag tycker att du skulle ha ställt upp och sjungit en liten trudilutt ;) Kram

2008-11-08 @ 10:31:50
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0