Första advent





Idag är det första advent och det lackar mot jul... Visst är det härligt, det är nu bara fyra veckor kvar till jul och jag kan inte vänta. Idag kommer vi tända första ljuset och det känns lite speciellt, det tränger fram barndoms minnen. Jag kommer ihåg känslan jag hade när vi tände första ljuset och jag visste att det var bara fyra veckor kvar till jul. Som ett litet barn gick jag och räknade dagarna fram till julafton. Och mina funderingar var om att Tomten skulle komma hit eller inte eller så blev man påmind om att "om jag inte var snäll så kommer inte tomten..."

Men vilken lycka det var när det var 1 December på första advent och jag fick öppna första luckan på adventskalendern på självaste första advent. Wow!! Jag älskade min adventskalender och jag gör de fortfarande. Jag är noga med att mina barn har en kalender och att dom öppnar en lucka varje dag (det är inte vanligt att man har adventskalender här på den gröna ön). Jag kommer även ihåg när jag var liten så jag gjorde mina egna kalendrar, fast det blev ju lite fusk eftersom jag visste vad som fanns bakom luckorna.

Jag vill bara tacka dom som gav oss denna underbara advetsgran. Vi alla blev så obeskrivligt glada när vi svängde upp på våran gata och såg denna fina gran som lyste upp i mörket.

Kommentarer
Postat av: Ann

Vilken fin gran och jag håller med det är så mysigt med första advent!

Kramar

2008-11-30 @ 20:28:38
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Ni verkar ha mycket snö i Dublin....

2008-12-01 @ 09:32:17
Postat av: Helen

Hej!



Klart jag har tid och fixa snöflingor till favorit-moster!



Här hittade jag mina snöflingor (där står det även hur man ska göra):



http://declaar.blogg.se/2007/december/design-snoflingor.html



Jag vet inte om det fungerar på på webblogg men jag hoppas det!



Kram

2008-12-01 @ 17:22:23
URL: http://helenlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0