Lördag

I morgon ska vi tända det tredje ljuset och vi ska fira Lucia. Hurra!! Äntligen får jag sjunga för full hals. Om jag tar i ordentligt så kommer jag nog upp till höga C eller nåt.

Första batchen av pepparkakor är bakade men oturligt nog så gick alla pepparkakor direkt till barnens skola som ska ha en julmarknad imorgon och alla pengarna går till en välgörenhet för hemlösa. Jaja, jag får väl baka nya då, vet inte riktigt om det är så himla kul, degen har någon slags förmåga att växa under tiden man står och sliter med pepparkaksbaket. 

Eftersom jag har flyttat omkring lite grann dom senaste åren så är det ganska naturligt att saker kommer bort eller att man helt enkelt inte kommer ihåg var man har lagt vissa saker. Så att för ett par års sedan försvann en stor påse med julgranskulor och glitter, tusan också tänkte jag, det är säkert kvar i Sverige. Det var ju bara att köpa en ny uppsättning av kulor och glitter. Och jag klagar inte på att köpa nytt, för det är skoj. 
Men igår när vi tog ner julgranen från vinden så hittades dom gamla kulorna! Hm, hittades?? Men nu har vi iallafall två fina uppsättningar av julgransdekorationer i granen och så mycket glitter och saker det blev men JÖSSES vad fint det blev.
Men vad hände med min stora fina julbock?. Min fina julbock är försvunnen och jag VET att den är här. Den stod så fint brevid granen förra julen......


Kommentarer
Postat av: Syster

Du visade väl inte de gamla kulorna! Gör så med "allt"! Massor med nya saker!

Bocken kanske flyttade till något varmare land....

2009-12-13 @ 14:48:09
Postat av: Beyond fabulous!

Det är jobbigt när sakerna får fötter och tassar runt för sig själva... Hoppas att bocken visar sig innan julafton iaf ;)



Kramar

2009-12-13 @ 17:01:01
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0