Paris

Har kommit hem efter några underbara dagar i Paris. Vilken vacker stad, det är inte bara arkitekturen som är imponerande men alla byggnader är färg co-ordinerade dvs allt går i vitt, beige eller en väldigt  ljus gul färg, men detaljer eller statuetter i guld. Vilken WOW effekt.
Och på bussen in till stan från flygplatsen sitter Sarah och Katherine tillsammans och kommenterar vad dom ser:  
Katherine säjer - Oh my god, all the streets do looks the same!!!
Sarah säjer - Dont worry, all the streets have differnts names!!!
  

Eftersom vi är starka och oberoende kvinnor som reser så gick vi på en liten promenad till hotellet, det tog oss en halv evighet och en lunch rast innan vi var framme till hotellet. Och jag hann även bli kär i en cyckel. Jag fyller år snart....


 

Vi bodde stort sett centralt, det tog oss ungefär 40 minuter att gå ner till Pompdiou (moderna museumet, några Picassos målningar finns där) och vi besökte dom mest berömda platserna i Paris som ingår i allmänbildningen. Vi var till Notredame och medans vi var där så var det en gudstjänst, vilket var maffigt, synd att det var så mycket turister som gick i gångarna (inklusive oss) men det var väldigt speciellt att vara där under gudtjänsten med predikan. orgelspel och sång.



Vi var även till Louvres, vilket var helt fantastiskt. Det var enormt med folk runt dom mest berömda tavlan, Mona Lisa, visst är den fin och om man har tillfälle att se den så ska man se den, men det finns så många andra konstverk i detta mueum blir bortglömt




På den sista dagen tog vi oss en lång promenad till Eiffel Tornet men på vägen dit slank vi in på Chanel, och jag blev kär igen, vilka skor, svarta pumps med små vita chanel detaljer, underbara skor men det fanns inte i min storlek, skit-skor!! Iallafall så fortsatte vi promenaden till det stora tornet, när vi var väl framme så upptäckte vi att inte var ensamma där. Vi stod tålmodigt 2 timmar innan hissen tog oss upp till den andra våningen (om någon hade beställt bord på Le Jules Vernes så skulle vi ha en privat hiss och vi hade inte behövt att köa) men iallafall vilken utsikt och  och igen man såg att staden har en sådan enorm... jag vet inte hur jag ska beskriva detta men det var så vackert för att vara en stad. Och vi var så upphetsade och glada över att se detta......




Senare mot kvällen innan vi åkte hem till Dublin, så letade vi nåt att äta, men vi hade så ont i fötterna och vi var så trötta i hela kroppen. Och jag frågade en person utanför Lafayette on det finns en McDonalds inärheten, hon sa att det finns en 4 trapppor upp . WOW igen, en up-market McDonalds!! Hamburgarna smakade som vanligt men vi behövde inte städa efter oss!! Vi strosade omkring i detta köpcentrum och NK kändes en liten prick på kartan. WOW, vilket sortiment det finns utav alla stora märken det var, typ Chanel, Tiffanys (vilka diamanter!!), LV, Dior m,m, och vilken service. Vet inte om jag kan säja om detta men jag blev kär igen, OMG (oh my god) jag har hittat väskan i mina drömmar, det är en Burrberry och den passar mig perfekt, synd att jag inte har en €450 över. Men igen, vilket köpcentrum, påminner mig om en teater....


Kommentarer
Postat av: Syster

När jag var på Lafayette så köpte jag underkläder till flickorna. De hade klassens snyggaste.....

2009-06-14 @ 17:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0