Tisdag

Regn och rusk idag. Det bäddar ju för ett bra tillfälle att göra något som man inte gör så ofta hemma. Jag fick en strålande ide att städa datorn. Ja, sortera alla bilder och fotografier. Göra nya mappar och lägga in bilderna i respektive mapp för att det ska bli lättare och hitta och framförallt att det inte ska se så stökigt ut. Och ta bort skräp bilder som bara tar upp onödig plats i datorn. Och framför allt att lägga över fotografier som betyder mycket för oss på en disk eller usb minne utifall det skulle hända något med datorn. Man ska ju backa-upp sina saker regelbundet som jag har då gjort 0 gånger!! Men jag hade inte en aning om att det var så många kort, säkert ett par tusen bilder!!!! Jag har nu suttit i säkert i en och en halv timme och har bara igenom till hälften. Jag å mina strålande ideer!! Det här projektet kommer att ta sin tid..........

Ha en bra dag ♥

Kommentarer
Postat av: Ann

Bra ett du sparar dem, för det är inte kul om/>när en dator kraschar.. Kramar

2009-03-03 @ 19:06:57
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0