Vanish



                                       Bild lånad från internet


Såg på tv reklamen att det har kommit ut ett nytt bra fläckborttagnings och bleknings medel. Åh, vad bra tänkte jag. Då kan kan jag fräsha upp några fina vita t-shirts och ta bort dom envisa oranga fläckarna på Sarahs vita jeans.
Jag gjorde precis som det stod på paketet, en skopa medel till 4 liter vatten och låt kläderna dra detta i 6 timmar, piece of cake tänkte jag. Efter sådar en 7 timmar slängde jag allt i tvättmaskinen plus lite tvättmedel. Tvättmaskinen skummade över och kläderna var i samma tillstånd som dom var i före behandlingen dvs lika solkiga och fläckiga.
Dag 2: Skam den som ger sig. Jag dubblerade doseringen på blekningsmedlet och lät samma blöta kläder få dra sig i 8 timmar, slängde därefter kläderna i tvättmaskinen dock utan extra tvättmedel denna gång. Men resultatet blev det samma som dag 1, solkigt och fläckigt. inte ens en liten förbättring utav 2 behandlingar.
Tacka vet jag den gamla hederliga klorinen, den fungerar minsann.

Kommentarer
Postat av: Ann

Skandal! Tur att du sa det för jag hade ev tänkt att prova det. Men jag har "ta bort" spray och klorin mkt bättre alltså =) Trevlig helg, kram kram kram

2009-05-22 @ 20:54:48
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Koka solkiga saker i tvättmedel+vatten. Saker som trosor, bh:ar etc. De blir garanterat vita igen. (om de inte är svarta i grunden ;))

2009-05-24 @ 17:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0