Lördag




Har hittat ett jätte gott recept på bröd fast jag har modifierat det lite efter min smak. Och eftersom jag inte har någon våg så höftade jag till lite men resultatet blev bra iallafall. Och jag använde buttermilk som inte finns i sverige men jag tror att det går lika bra med mjölk som man blandar i en eller två matskedar naturell yogurt. Har en känsla av att det kan fungera med filmjölk också. Buttermilk smakar och luktar lika som filmjölk men har en mycket tunnare konsistens. 

280 g grovt mjöl
55 g havregryn
170 g vetemjöl
1 tsk bröd soda eller birkabonat
1 tsk salt
50 ml olja
500 ml buttermilk
Och en handfull av pumpakärnor och solrosfrön. Det går säkert bra med andra frön och nötter också.

Blanda alla torra ingredienser och blanda därefter in buttermjölken eller mjölk med yogurt.
Häll smeten i en form och grädda i 200 C i 40-45 minuter

Enjoy!!!


Kommentarer
Postat av: Beyond Fabulous!

Mums, ser jättegott ut! Kramar

2009-09-06 @ 22:41:41
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0