Tisdag

Jag har nu bott i Dublin i nästan 15 år och ibland blir man bara så hemma blind. Man springer ju inte omkring och leker turist fast det finns så mycket att upptäcka i sin egen stad eller land. Om man åker till ett ny stad eller land så försöker man ju att utforska så mycket som möjligt på den lilla tid man har så att man får ta in alla sevärdheter och historiska platser som finns på detta nya ställe. Men varför gör man inte det när man är hemma? Jag vill bara visa vad jag hittade härom dagen när jag gick till min arbets intervju i en annan del av denna stad. Och jag hade inte en aning om att vi har så fina kanalbåtar här. Alla vet väl om att kanalbåtarna finns i England men det kom som en glad överraskning om att dom fanns här.

Den stora röda båten är en flytande restaurang, tänk vad mysigt att sitta och inta en god måltid på denna fina båt. Den lilla svart vita båten vet jag inte vad det är, antar att det bara är en svart vit båt..... 






Kommentarer
Postat av: Beyond Fabulous!

Gud vad mysigt det ser ut! Jag har ev en liten fundering om jag och min kära sambo ska åka och hälsa på er, om vi får? Var så länge sedan nu... Kramar

2009-09-22 @ 12:53:14
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Du har kunnat frågat mig! Jag har sett kanalbåtar ngn stans på Irland men pga av stigande ålder minns jag inte var!

2009-09-24 @ 10:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0