Lördag

Vi har blivigt riktigt bortskämda med det fina vädret den senaste tiden. Jag kommer knappt ihåg när det regnade senast och idag är det en stor strålande sol och en 18 grader och inte ett enda molntuss på himlen. Underbart!

Före påsk fick jag en underbar present som jag blev så glad över så jag tog nästan upp den och la den under kudden. Jag fick en bakmaskin!! Visst är det en 80-tals gadget men varför har jag aldrig använt en sådan? Why? Jag har verkligen missat något. Så att nu är det slut med kladdiga degbunkar och fingrar, bränt bröd och aldrig mera ska jag diska en plåt eller en brödform. Det är så himla enkelt att bara slänga i alla ingredienser och trycka på några knappar och vips så kommer det ut ett underbart mjukt, saftigt och välgräddat bröd. Och rengöringen går som ett nafs det ända man får göra är att torka ur degskålen med vatten och en trasa. Jag har också funderat på att bakmaskinen kanske drar mindre energi än vad det gör att sätta igång ugnen, någon som vet om det är så? Jag är såååå hääär glad!!!  




Kommentarer
Postat av: Beyond fabulous!

Nam nam! Och även om det är en 80-tals grej så har den gjort comback, det är jättepoppis med bakmaskiner igen och jag tror att den låg högt upp som årets julklapp senast.



Kramar!

2010-04-17 @ 16:48:11
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Helen

Vi fick ju sån i bröllopspresent och det är såååå smidigt:) Så jag vet vad du menar!!



Kramar

2010-04-19 @ 07:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0