Tisdag

Idag är den sjätte dagen utan flyplanstrafik här i Atlanten. Måtte det öppnas snart! Postgången fungerar väl inte som den ska nu heller i dessa deklarations tider. Inte för att jag väntar på något viktigt men det är alltid trevligt när det fungerar.
Idag när jag var ut på en av mina vandringar så kom jag och tänka på hur tyst det har blivigt nu när det inte är några flygplan eller helikoptrar som susar över huvudet på oss. När man bor istorstan så glömmer man bort alla ljud eller så blir man så van så att man inte hör dom. Flygplatsen är på andra sidan av stan men beroende på vind så blir det motorljud från planen när dom kommer in eller flyger ut. Visst flyger dom  på en ganska hög nivå här över detta hus, men man hör dom iallafall. Och polishelikoptern brukar flyga sina rundor här över några gånger varje dag plus andra helikoptrar som jag inte har något span på. Det är faktiskt tomt på nåt sätt nu när det inte är någon flygtrafik.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0