Torsdag

Hur gick detta till? Vi här ute på den lilla gröna ön mitt ute i Atlanten är just nu avskärmade från alla möjligheter att ta oss till fastlandet. Om man inte vill ta båten förstås eller ta sig en biltur upp till Nord Irland men det räknas väl inte som fastland.
Det första jag tänkte på när jag hörde att askmolnet från Island närmade oss att jag måste ta in tvätten!! Jag vill ju inte ha sotflingor på mina fina kläder. Att enligt Sky News så kommer vi vanliga människor inte märka något av detta moln här nere på marken och det är ofarligt för oss (det kan ifrågasättas) men tydligen så kloggar flygplansmotorerna ihop av denna vulkan aska. Vi får väl se om det blir bättre imorgon och att flygtrafiken är igång fast jag har inga planer på att resa denna vecka men det är skönt att ha alternativ.

Clipart Illustration:  Marooned
Bild lånad från internet


Kommentarer
Postat av: Beyond fabulous!

Som sagt tur att ni inte ska hit just denna vecka!



Trevlig helg, kram

2010-04-16 @ 16:54:24
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Ytterligen en anledning till att vara på landbacken!

2010-04-16 @ 21:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0