Måndag

Den senaste veckan har jag varit i det snöiga Sverige. Jag började min vecka med att träffa mina systerdotterssöner, det blev ett långt ord. Och jag kan kalla mig en stolt gammelmosterXtvå!! Det är så skojigt att någon av oss i familjen kan få pojkar annars har det istort sätt bara fötts flickor i våran lilla familj. Och grattis igen till William.

Och sen bar det iväg till Dalarna och vi (jag och min syster) spenderade quality time. När vi inte låg på en varsin soffa så var vi ute och åkte längdskidor. Vi hittade finfina spår nästan mitt i stan. Dom senaste gångerna jag åkte på längden var när jag bodde i Eskilstuna och det är ju några års sedan. Och som vanligt hade jag glömt bort hur det var att åka nedför i backarna på dessa flimsiga skidor. Man kan ju inte för tusan bromsa mitt i backen och om man gör ett tappert försök till att sakta ner farten så far man in i närmaste snödriva. Hm, jag såg många snödrivor på väldigt nära håll!! Men så skojigt det var!!  

Och vi hade besök i våran trädgård av ett hungrigt rådjur. Och eftersom vi är så snälla så la vi ut potatisskal, bröd och morötter åt rådjuren. 


  


Kommentarer
Postat av: Beyond fabulous!

Rådjuren är så rara!

Skulle velat sett er åka skidor (och åkt jag med såklart) för det är ju verkligen suverän träning!



Kramar

2010-02-01 @ 17:32:09
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Är glad över att snön var mjuk.....!

2010-02-02 @ 09:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0