Torsdag

Har börjat få distans till allt elände som jag var med om i Dalarna och min puls är tillbaka till normal nivå.
Visst hann vi flickor göra en del skojiga saker också. Vi var 5 flickor som provade på Curling och jisses vad kul det var. Det var en prova-på-kurs på 2 timmar och vi hade 2 tränare med oss hela tiden som visade och förklarade regler och teknik för oss.
Vi började med att sätta på oss en halksko på ena foten som gör isen ännu halare och sen var det bara att sätta igång och putta iväg stenarna. Jag hade ingen aning om hur svårt det var att hålla balansen i hukande stil medans man glider iväg på ett graciöst sätt och ska få iväg stenen i perfekt fart och kraft så att den stannar i boet och/eller puttar iväg motståndarnas stenar på samma gång. Men tusan så skoj!! Jag kan inte vänta tills nästa gång jag får tillfälle att prova denna sport igen. Jag längtar....

Och titta vilka fina julälgar jag fick utav min bästa syster. TACK TACK TACK!!! Dom är sooo me. Jag bara älskar älgar!!



Våran fina adventsgran

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0