Torsdag

Nu har sommaren kommit hit på riktigt, visseligen är det bara 10 grader och småregnigt idag. Men jag har tagit säsongens första syrener och häromdagen såg/hörde jag svalorna trilla i skyn.
Men det känns fortfarande konstigt att syrenerna börjar blomma så smått i slutet av April eller början av Maj i mitt huvud ska man plocka in syrenerna vid skolavslutningen mitten av Juni. Dom minnerna sitter väl inrotade i ryggmärgen och det är väl förvirrande för min gamla hjärna att förstå att årstiderna här på den lilla ön mitt ute i Atlanten inte är som i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Syster

Tja i min värld är det liljekonvaljer som gäller på skolavslutningar!

Kram

2010-05-07 @ 11:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0