Promenad... En lång..

En strålande dag med frost och en stor skinade sol, en utmärkt dag för en långpromenad. Och eftersom jag var tvungen att arbeta igår så missade jag budbilen som svängde förbi med mitt nya skräp och tänkte att jag skulle passa på att gå till postens paketutlämning som ligger en 30 minuters promenadsväg bort. Glad ihågen och med vantarna på så gick jag till posten och blev informerad att jag hade gått till fel post, och att "min" post ligger bara längre ner på den gatan och jag skulle ta till höger efter den andra tvärgatan. Ja, det låter ju inte så långt bort. Men det VAR väldigt långt bort!! Efter ha gått en ytterligare 40 minuter så kände jag mig tvungen att ringa mitt postkontor och fråga först och främst var jag var någonstans och om det var långt kvar... Nejdå, det vara bara 10 minuter eller nåt kvar att gå, hm. Det blev en promenad på en 3 och en halv timme och nästa gång när budbilen kommer ska jag banne mig stanna hemma!!


Kommentarer
Postat av: Helen

Ojoj du får avnjuta extra mycket gott som plåster på såren.

Trevlig helg!

Kram

2010-11-26 @ 12:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0