SKIT!!!!!

För ett par veckor sedan tog jag kontakt med en recruitment agency angående ett arbete som en svensk talande credit controller på ett mycket välkänt och omtalat företag. Jag fick en massa information om denna plats och jag blev väldigt taggad och kände att detta arbete var perfekt för mina kvalifikationer och personlighet. Jag har varit i kontakt med flickan på recruitmet agency åtminsonde 5 gånger både via telefon och möten och vi hade då pratat om företaget XXX och jag hade gjort en himla massa förundersökningar och tränat på intervju frågor så jag var väldigt förberedd och självförtoendet var på topp.
I går var det den stora dagen med intervjun på företaget XXX. Dom hälsade mig välkommen och "nice to meet you" och så börjades den stora intervjun med att dom frågade varför jag vill arbeta hos oss på företaget YYYY? Där satt jag som ett frågetecken och svarade "excuse me"????
Min jäkla flicka på agenturen gav mig fel information om jobbet och kunde tydligen inte skilja på 2 olika företag.
Visst satt jag i samma byggnad som företaget XXX men företaget YYYY hade hyrt in sig där och tog hand om en viss administration för företaget XXX.
Arg som ett bi satt jag där och försökte svara på frågor men det känndes som loppet var redan kört eftersom jag satt ju på fel företag....
Fick jag jobbet? Nej....


Kommentarer
Postat av: Syster

Så wimsigt! Låter som förr, när SAS var bakom British airways.....

Happy spökhelg!

2010-10-31 @ 12:04:28
Postat av: Beyond fabulous!

:(

2010-10-31 @ 16:31:25
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0