Det var bättre förr....

Dag 1 på min nya arbetsplats började smärtfritt. Jag hade inga problem med att hitta dit och jag hade god tid på mig att hitta parkering och hitta till självaste arbetsplatsen. Och sen började det sakta men stadigt gå ner för. Jag hade det lite svårt att hitta och var ordentligt vilse i byggnaden i mellan åt och vid hemgång körde det ihop sig ordentligt. När jag körde utav motorvägen råkade jag hamna i fel fil och på nåt sätt blev jag inboxad och kunde inte byta fil så jag betämde mig för att ligga kvar och följa med strömmen tills nästa avfart eller korsning, det kunde ju inte vara så långt borta. Men det var det, 1 mil längre bort kunde jag köra utav motorvägen och ta mig tillbaka in till stan, jodå, det blev en hemresa på 1 timme och 15 minuter istället för 30 minuter.

Tisdag morgon. Brummar iväg i regnet och läser alla vägskyltar så noga men på avfarten där jag ska svänga utav stod det Galway. I mitt stilla sinne tänkte jag "att inte ska jag till Galway" och insåg försent att jag skulle svänga och var tvungen att forsätta på den förbannade motorvägen. När jag äntligen kunde svänga av på den nästa j*****la avfart hade jag många turer och u-svängar innan jag kom upp på den f***en motorvägen igen. Inte nog med att jag kom 20 minuter försent till mitt arbete, jag lyckades köra igenom vägtullen 2 gånger och fick betala €6! 

Ska nog ta bussen istället....


Kommentarer
Postat av: Beyond fabulous!

Det kommer gå bättre snart!

Kramar

2011-04-14 @ 20:11:25
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Galway är en charmig stad.....

Kram

2011-04-16 @ 16:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0