Dag 6

På nyårsafton försvann tv4 och tv6 från min TV. Jaha, tänkte jag, hur gick det till?? Varför har jag inte blivigt informerad om att dessa kanaler skulle tas bort?? Jag gjorde flera sökningar efter kanalerna med utan resultat. Jag pratade både med grannar och släktningar om dom hade hört något om att dessa kanaler har blivigt betal-tv eller om att kanalerna hade bytt antenn, men ingen hade någon information. Då var det väl bara att "suck-it-up" och det sved lite grann eftersom jag betalar tv-avgiften och skulle bara ha tillgång till TV1, TV2, Kunskapskanalen och Barnkanalen, kändes inte som att jag skulle få valuta för denna tv-avgiften som är på 2000 Kronor per år.

Jag har gått och grunnat och tänkt över denna situation tills idag jag bara fick en brilliant ide.

Eftersom ungarna hade tittat på dvd på nyårsafton och jag fick en känsla att jag skulle bara prova att dra ur scart kontakten till DVDn och göra en ny sökning, och vips så var alla kanalerna tillbaks.  Ibland är jag bara sååå bra på tekniska saker. Varför Tv´n inte fungerar som den ska genom dvd spelaren är fortfarande ett mysteri för mig eftersom det har fungerat tidigare. Jaja, man behöver inte veta allt.....


Kommentarer
Postat av: Syster

Min scartkontakt är glapp så när jag har tittat på dvd då försvinner ljudet på tvn. Utan att jag har rört sladden.... Det man inte ser är mystiskt!

2011-01-05 @ 11:02:00
Postat av: Beyond fabulous!

Bästa Moster, du är ett tekniskt geni!

2011-01-06 @ 16:15:34
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0