Gräsänka....

Jaha, nu är jag gräsänka och det fattas barn här i huset. Det är bara jag och Sarah o Katherine som stökar till det här i det lilla huset på den lilla gröna ön mitt ute i Atlanten. Resten av familjen är i det lilla landet i norr och jag hoppas verkligen att dom får svettas.... Är mycket avundsjuk, men nån måste väl arbeta, slit o släp.
Idag när jag kom hem var hela huset städat, till och med fönsterna var tvättade utav min lilla Katherine. Hon hade väl tråkigt medans jag och Sarah var och arbetade och fördrev tiden med att städa. Vilket uppskattades mycket utav mig. Så härligt att få komma hem till ett nystädat hus.


Glad Midsommar!!!




Bild lånad från internet


Yey, tack vare att Midsommar har blivigt en röd dag så blir det en långhelg av ledighet för min skull. Att ligga och gosa i sängen till klockan 8 på fredagsmorgonen tillhör ovanligheterna och jösses vad det kändes lyxigt. Och som tradition här på den lilla gröna ön mitt ute i Atlanten blir det inget Midsommar firande för min del. Saknar jag det? Eh, no! Jag kommer att fira denna ledighet med en grundlig storstädning och mera shopping! Jag måste ju se till att ekonomin på denna lilla gröna ö kommer på fötter.... Glad Midsommar!!!

 

 


Nästan Midsommar....

Jodå, i helgen är det midsommar men i min gamla hjärna är det fortfarande mitten av Maj. Jag fattar inte vart tiden tar vägen. I lördag var vi ner på stan för att göra det som vi flickor gör bäst: shopping! Jag gick omkring och blev glatt överraskad över att sommar rean var redan i full swing. Det var tidigt tänkte jag, det kanske beror på lågkonjukturen och att affärerna försöker att få något sålt. Att det är mitten av Juni och en helt normal tidpunkt för sommar rean fanns inte i mitt huvud. Jaha, man kan ju inte vara på topp hela tiden, men vi kom hem med flera fina inköp.....


Something Romantic......


Stress.....

Vi, mina stora flickor är nu halv vägs in i leaving cert, dvs slutproven och jösses vad det gör ont i mitt hjärta. Det är inte bara i mitt mamma hjärta det gör ont utan i hela kroppen på mig att se hur stressigt, utmanande och skrämmande det är för flickorna. Om det kan finnas någon tröst för alla ungdommar som sitter och sliter sitt hår för att få dom bästa resultaten av dessa vidriga prov vet jag inte, men det är snart över och sommarlovet står på glänt. Det är en tröst för oss mammor....


Spring Premiär


Bild lånad från internet



Vaknade vid 9-tiden imorse och kände att jag var full med energi och tänkte att det är bäst att ta till vara den. Jag hoppade i träningskläderna och på med dojjorna och ut i morgon luften för en försiktig springrunda. Det var faktiskt årets premiär runda! Jag blev snabbt glatt överraskad att jag inte var i sämre form än vad jag hade förväntat mig. Det gick faktiskt underbart bra och hela kroppen plus mitt hjärta var i top form med tanke på att det har blivigt väldigt lite träning och i stort sätt mina dagliga power walks kan man räkna på min ena hand sedan jag började arbeta heltid i februari. Och jag ser verkligen fram emot en helt underbar träningvärk imorgon...


Ooh, jag glömde....

Stickevantar till cykeln.... 




Ledig

Idag har jag en ledig dag mitt i veckan eftersom jag följer dom svenska helgdagarna. Och jag var även på ett äventyr förra veckan, Jodå, jag var utomlands. Jag och min bästa syster packade väskorna och satte oss på bussen som tog oss till den stora staden Stockholm där båten väntade på oss som styrde som kosan till Tallin.

Några bilder:

Solnedgång i Stockholm skärgård



Hus i gamla staden i Tallin



Min bästa syster



En gata



MUMS!!



En byggnad


RSS 2.0