Gräsmattepremiär.....

Ett säkert vårtecken här på den lilla gröna ön mitt ute i Atlanten är att gräsmattan blir klippt. Och för en gångs skull agerar jag som arbetsledare och sitter på ett tryggt säte i soffan och ser över hur arbetet blir skött. Vi blev väl lite less på att stirra ut på en vildvuxen och tufsig gräsmatta som mest liknade något halvdant ogräs plantering plats om man nu kan plantera ogräs. Rätt fantastiskt att jag lyckas så bra med ogräset när jag har så in i norden svårt att få vanliga plantor/blommor att överleva i min vård. Oftast åker ju både blommkrukor eller utomhus plantor inom några veckor. Kan vara en ide att öppna en ogräsodling.....


Kommentarer
Postat av: Syster

Säger bara "ruccola"!

2011-03-23 @ 16:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0