Liljekonvaljer



Jag har plockat blommor, hoppas att dom inte är fridlysta. Men jag blev så himla glad över att se dessa liljekonvaljer växa i skogsbacken  och det fanns miljoner av dessa fina blommor så några stycken i min vas gör nog inte så mycket....

Förbannade skor!!!

Är uti i mitt smultronställe och nästan njuter. Jodå, jag njöt förfullt igår och det var strålande sol och kanske 20 grader varmt och jag tänkte passa på att ta mig en långpromenad in till staden för att köpa mig en ny mopp. Jag stoppade mina strumplösa fötter i mina 4 år gamla och mycket väl ingångna skor och traskade iväg mot den stora staden. Efter halva vägen började det att brännas lite väl mycket under mina fötter och efter en snabb titt och var det bara att konstatera att början till skoskav var på väg.
Jag tog det väldigt lungt och försiktigt på hemvägen men vad hjälpe det när skadan var redan skedd. Nu har jag 2 mega blåsor under fötterna, på min högra fot är blåsan lite större än enkrona. På min västra fot, jag var tvungen att mäta den, 3 centimeter gånger 4 centimeter sprängfylld stor blåsa!!!! Jag hatar mina fötter!!


Mera räv....

Jag hade fel! Eller så kan jag inte räkna?? Blind?? Eller så ser jag bara det jag vill... jag såg klart och tydligt häromkvällen att det var 3 räv bebisar, men det är faktiskt 5 räv bebisar bakom våran trädgård. Tidigare ikväll såg vi att alla 7 rävarna sprang omkring och hoppade och lekte tillsammans. Fantastikt att se att dom vuxna djuren faktiskt leker med sina små..... Härligt!!!


Söndag

Söndag morgon igen, och jag sitter och tänker på melodifestivalen från igår. Var det rätt låt som vann? Jag kommer inte ens ihåg hur den går så några större intryck gjorde den inte på mig......

Igår när Katherine slank in på apoteket för att köpa lypsyl eller nåt fick hon med sig ett måttband. Jodå, det kan alltid vara bra med ett måttband men vid en närmare titt så upptäckte vi att det var ett måttband som skall användas till att mäta magen! Sagt som gjort så mätte vi våra små nätta magar och det visade sig att Katherine är 5 cm ifrån att vara överviktig och jag är 7.5 cm överviktig!!! Min lilla spinkråtta är tydligen nästan överviktig enligt www.safefood.eu . Och i mina ögon och BMI-test så räknas hon som nästan underviktig. Vi räknade ut att alla som har en storlek över size 10, det är lika med storlek 38 är överviktiga enligt måttbandet.

Jag är gammal och har rätt till att vara lite fluffig och mjuk, och i mina ögen att ha en storlek 40/42är inte att vara överviktig, Man måste väl se på det hela typ benstomme, längd, muskelmassa och på kroppsbyggnaden om man är överviktig eller inte ett litet flimsigt måttband!


Räven raskar.....



Bild lånad från internet



Igår kväll såg vi att familjen räv för första gången tog ut sina små rävbebisar på en promenad på fältet bakom våran trädgård. Nåväl, iår är det 3 små fluffiga rävbebisar och dom är gudomligt söta. Dom hoppade omkring i gräset och på varandra och jagade vad jag skulle tro var mamma räv. Jag vet inte vad som var mest imponerande att mamma räv var lika lekfull och glad för att leka med sina bebisar eller att se dom 3 små knyterna hoppa i gräset. Fantastisk!


RSS 2.0