Back to work...

Igår brummade jag iväg till mitt arbete efter några veckors ledighet och till min förvåning är det mörkt på morgonen. Det var bara att tända lampan på bilen och hoppas på att jag skulle hitta till arbetsplaten i mörket. Jodå, jag hittade dit och strax efter jag hade loggat in i systemet och började att peta i våra ärenden så var min ledighet glömd och det kändes verkligen att jag inte hade varit borta en längre tid. Så konstigt det kan bli...

I söndags stökades det till det ordentligt för mig. Jag var och handlade och gick förbi choklad hyllan med all god Jul-choklad. Hm, dom rear väl ut överbliven Jul-choklad från i Julas tänkte jag i mitt stilla sinne men upptäckte raskt att det är årets choklad. Det är ju skandal! Inte nog med att jag blev helt tidsförvirrad, (jag har ju tappat bort min sommar) men att Julen står  och knackar på dörren i slutet av September är väl att ta i? Jul handlingen blir bara längre och lääängre.....


Hola

Nu har jag varit ute och rest igen, jag får ju aldrig vara hemma...

Puerto Mogan....





Sangria på stranden....



Puerto Rico...




It was nice........

Vad är en bal på slottet.....


Då var det dags för den stora kvällen. Efter månaders planering och funderingar om inköp av klänningar. Vilken make-up passar bäst? Är frissan bokad? Kommer kavaljeren? Jodå, allt föll in på plats och jag hoppas att mina vackra flickor hade en underbar kväll på balen.







Nästan Jul...

Nu har det slagit slint på min gamla maskätna hjärna. Jag har suttit och planerat mina julkort i mitten av September och kom upp med denna idé.  



Och innuti korten kan se ut så här....






Kan kan ju även berätta att jag är inte någon dum blond längre, nu är jag bara dum. Jag har färgat tillbaks till mitt bruna hår och jag trivs mycket bättre med det än med den hiskliga gul-oranga hårfärgen som bara Ronlad McDonald kan bli avundsjuk på, som jag har haft dom senaste åren. Vet i tusan om jag blev 10 år yngre men jag trivs bättre så här.... 

Muse.........

Something nice to listening to...


September

Vilken underbar inledning vi har fått på hösten. Cirka 20 grader på dagen med en stor sol hängandes på himmelen. Jag passade på att ta mig en promenad runt sjön och hittade dessa fina svampar. Visst är det något speciellt med denna växt.....






RSS 2.0