Det var på tiden...

Igår blev det äntligen av. Efter jag skjutsade Katherine till sitt arbete brummade jag iväg till en trädgårdshandel. Mina få överlevande blommor har sett lite hängiga det senaste året/åren så min plan var att dom skulle få sig ny jord nu på vårkvisten och vilket inte har hänt på många år. 2 utav mina krukväxter fyller faktiskt 18 år i år!!! Ofattbart att dom har överlevt så länge i min vård!! Min fina November kaktus och en (kan vara en Gummiplanta som jag har gjort allvarliga försök att få ihjäl) fick sig till slut ny jord och en ren kruka. Jag hoppas att det inte blir en för stor chock för mina kära och taniga blommor så att dom dör nu.
Medans jag gick omkring på trädgårdshandeln plockade jag åt mig 2 blåa St Paula och bäst utav allt en stor Daisy. Jag vet inte vad dom heter men dom ser ut som Daisy eller prästkrage, men ack så fina.


Kommentarer
Postat av: Syster

Tror att de heter Margarita!

Have a nice Påsk!

Kram

2012-04-05 @ 19:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0