Alternativ..

Hoppade in i bilen på onsdag morgon och stoppade in nyckeln och vred om. Ett harklande och hostandes hördes från motorn och sen hördes det ingenting. Panik!! Vad gör man klockan 6.20?? Det fanns några alternativ:
1.Ta bussen och komma 1.5 till 2 timmar försent.
2. Ta den andra bilen.
3. Ta en sjukdag.
4. Försöka få skjuts.
Ta bussen var uteslutet, varför komma in vid lunch tid?? Ta den andra bilen gick inte, den skulle användas, skit! Hm, ta sig en sjukdag lät väldigt lockande, men jag kan ju behöva dessa få sjukdagar om jag verkligen blir sjuk. Då blev det skjuts in till arbetet istället och jag lyckades att bara komma 10 minuter försent.
Det stora äventyret började då när jag skulle ta mig hem. Japp, jag fick ta bussen hem och visst var det en fin resväg in till Dublin MEN det tog mig 1.5 timme och 2 bussar innan jag kom hem. Det tar 25 minuter med bil!!
Oja, En bilmekaniker kom och hämtade George och jag väntade tålmodigt innan jag fick diagnosen. Det var bara batteriet som la av under denna kalla frostiga natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0