Ny vecka, nya tag.

På tisdag firar jag om min förskylning 2 veckor. Fast jag är klart på bättringsvägen, rösten har kommit tillbaks och ögoninflammation är läkt. Nu är det bara hostan som sitter som ett järngrepp om mina lungor, jag har gått igen 3 flaskor hostmedicin och 4 paket strepsils denna vecka.

Vi har haft den varmaste vintern på länge. Mina söta mini påskliljor står snart i blom. Och jag har stirrat in hos grannen där snödroppar blommar. Tänker tillbaks ibland på dom 2 senaste vintrarna vi har haft här på den gröna ön mitt ute i Atlanten.  Det var både köldrekord och snötäkta palmer. Och vissta var det fint med all snö och även här var det knarr under skorna men biverkningarna utav denna kyla var mindre skojig. Vi hade ju inget vatten i kranen i flera veckor. Och vägarna var okörbara och akuten överfull utav stackars människor som halkade omkull och satt med arm- och benbrott. Men det var fint med all snö.

Denna söndag är det mulet och regnigt och ännu en anledning att tända ljus fast det är mitt på dagen....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ljusmys!



Kram

2012-01-29 @ 15:43:23
Postat av: Syster

Grattis till två veckorsjubileet!

Kram

2012-01-30 @ 08:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0