Organiserad....

Ibland blir livet mycket lättare om man organiserar sin vardag. Till exempel middag. Hur stressfullt och tråkigt är det inte att komma på nåt att äta framåt kvällen, jag menar då riktig middagsmat. Jag slänger ut en fråga om vad vi ska äta och får oftast till svar "nåt gott". Mat är alltid gott! Och att ta sig till affären direkt efter arbetet när man är trött och hungrig är livsfarligt för både kroppen och plånboken. Då slänger man ner skräpmat som kostar en halv förmögenhet och inte är särskild nyttig. 
Min lösning på detta är en utav mina listor. Japp, jag sätter mig ner varje helg och gör en meny. Ibland när jag känner mig snäll kan jag faktiskt fråga vad vi vill äta. Och jag har märkt att det blir större variation av maten och jag behöver inte stressa över om vad vi ska äta. Och vi spar in pengar....



   




Kommentarer
Postat av: Beyond fabulous!

Mer organisering åt folket ;)



Kram!

2012-01-15 @ 19:58:39
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Jag o flickorna gjorde meny varje söndag, sen handlade jag efter det! Enormt smidigt!

Kram

2012-01-16 @ 15:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0