Stalking Bono

Jag hörde säkra rykten om att Bono bor i Dalkey, en by eller förort till Dublin, och vi var bara tvungna att åka dit och spana efter de rika och berömda.
Såg vi några kändisar? Ack, nej!
Men vi hade en otroligt härlig dag. Vi promenerade runt i den fina lilla by och gick ner till stranden och avslutade dagen med en tre-rätters middag på en liten mysig italiensk restaurang. Härligt!
 
En fin gata i Dalkey
 
 
Renoverings objekt??
 
En fin utsikt
 
 
Varför bor jag inte här...
 
 
Mina tossiga barn
 
 
 

Tycker om livet!!!

 
Idag kan jag inte sluta le!!!!
 
Bild lånad från internet

Skit Regn!!!!

Om det inte är de förbannade sniglarna som äter upp mina blommor så regnar dom sönder istället! Nästa år blir det banne mig plast blommor....
 

Phantom of the Opera

 
Bild lånad från internet
 
Vi var på en fantastisk föreställning utav Phantom of the Opera. Den är här i ett par veckor bara så vi passade på och jag sitter fortfarande på ett litet moln och nynnar.Vilken decor, vilka dräkter och vilka röster. LAAAALAALA oh så vackert!

20 År

 
 
 
 
 
Igår firade vi mina flickors 20-årsdag med både tårta och party, en och annan present blev det också. Hoppas att dom är nöjda med sin dag. Partyt var planerat att hållas på våran fina altan. Katherine som stod för dekorationen hade köpt in glowsticks och tagit fram partylampor men väder och vind satte stopp för det. Himlen öppnade sig som aldrig förr och partyt hölls inomhus.
 
Men inget ont som inte har något gott med sig. Efter allt regn i går och i natt blev det en invasion av mördarsniglar på gräsmattan. Jag är lite blödig så det tar emot att hugga sniglarna i två eller att hälla salt på dom. Min kreativitet gick på högform och en pilsner öppnades klockan 8.30 på morgonen?! Pilsnern hälldes upp i en låg plasburk och ställdes på gräsmattan. Därefter gick jag i min pyjamas och plockade mördarsniglar med en spade och droppade ner dom i burken med pilsnern. Jag verkligen hatar dessa sliskiga djur men i min värd kunde dom åtminstonde få en glad död. 
 
 

Något nyttigt och Gott....

 
 

RSS 2.0