Skyldig??

Är det den här lilla krabaten som äter upp mina blommor? Den ena blomman efter den andra har försvunnit i stort sätt varje natt men jag har inte sett några sniglar eller något spår av dom  tills nu när den trampande omkring på min altan. Den lille tog med sig sina kompisar också på en promenad på altanen och dom var brun-röda till färgen. Kan det vara den beryktade Spanska mördarsnigeln?? - I sådant fall kommer jag vänligt men bestämt att be dom flytta.... Eller åtminstone krypa över till grannen...
 

Hulken....

Jag vandrade iväg till gymmet med tanken på att ta mig en liten simtur. Frestelsen blev stor och jag ställde mig på vågen. Jag kan meddela att jag har gått ner 1 kilo på 6 månader!!!!!! ETT KILO!!!! Jag har släpat mig till gymmet 2 till 3 gånger i veckan @ 1.5 timmes träning med blod, svett och nästan tårar, har jag lyckats med att gå ner 1 kilo. Jo visst, fett blir till muskler och muskler är tyngre än fet o bla bla bla.... Skulle vara trevligt att se resultatet på vågen.... Men om jag fortsätter att förvandla mitt fett till tunga muskler kommer jag se ut som Hulken till Jul??? 

GLAD MIDSOMMAR

 
 
 
 
    
Bild lånad från internet

SMULOR?! Nej, tack... Inte idag...




Bild lånad från internet
Idag när jag kom hem möttes jag av ett mycket tomt hus. Jag tjoade och hejade och bara ett eko av min röst hördes. Japp, jag var home alone men ett väldigt rent och städat hus. Mina allra bästa bebisar hade plockat undan och putsat och fejat hela huset. Inga halvdrukna temuggar eller smulor på bordet eller bänken kunde skådas så långt ögat nådde. Och inga dammråttor som jagar en över golvet. Man får sådan härlig varm känsla i magen när man kommer hem...

Why??

Varför ska helgen flyga iväg så himla snabbt?? I min värld skall helgen innhålla minst 3 till 4 dagars ledighet....

Det har äntligen slutat att regna. Den senaste gången jag såg en blå himmel var i måndags och från i tisdags har det regnat i non-stopp. Så dagens planer blir att premiär klippa den nya gräsmattan. Om jag törs, den är högre än den vildaste djungeln så jag är rädd att gå vilse i den...


HEJA SVERIGE!!!!!

Sitter och hoppar i soffan!!. Matchen har börjat och digitalboxen vill starta om sig!!! Eler inte starta alls!!! Men i mín värld kommer Sverige vinna ikväll. Sverige vinner nog med 67 mål mot 0!!


I väntans tider....

Nu väntar jag bara på att vädret ska vända. Att den ena värmeböljan efter den andra ska rulla in över våran lilla fina gröna ö mitt ute i Atlanten...


Då och Nu

Jag vill bara visa upp kökfönstrets prakt igen.

Och nu efter några veckors vård och kärlek från mig ser den ut så här...
Dags att investera i plastblommor???

Stackars räven

Satt i soffan i morse och drack mitt morgon kaffe medans jag tittade ut, och helt plötsligt haltade det fram en räv över min gräsmatta. Inte nog med att den var halt, den lille stackaren led utav rävskabb. Fy vilken otäck sjukdom den lille har och vilken plågsam död den har framför sig. Det är första gången jag har sett en skabbräv här i lilla Sverige och i ärlighetens namn vet jag inte vad jag kan göra för den lille. Ska jag ringa någon?? Skjuta den?? Jag har inget gevär... Stackars liten!!


RSS 2.0