Underbart



Bild lånad från internet


I onsdags hade jag väldigt bråttomt hem. Det låg ett paket från min favvo skräpaffär på köksbordet men det fick ligga kvar där. Nu skulle finklänningen på och sedan bar det iväg till teatern. Vi flickor var förväntansfulla med att få se Svansjön. Underbart. Det är den Ryska state balleten som är på besök och primadonnan är lånad från Bolshoi, och jag vet faktiskt inte vilket jag tyckte mest om självaste föreställningen. Om det var dekoren, färgerna, stämmningen, musiken eller dansarna, det var obeskrivligt vackert och underbart. Och så fantastiskt att man kan följa med i handlingen med att bara titta på dansarnas kroppsspåk och att lyssna på Symphony orkestern, jag är fortfarande som förtrollad och kommer att stå först i kön nästa gång dom kommer...



Bild lånad från internet


Kommentarer
Postat av: Ann

Kultur är underbart!



Kramar

2012-03-24 @ 11:35:17
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Välkommen till kulturfanklubben! Det är bara så underbart!

Kram

2012-03-24 @ 14:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0