Se det snöar....

 
 
 
Det har snöat hela dagen idag, har varit ute och skottat tidigare idag men tittade ut och ser att det är dags igen med en omgång med snöskyffeln. Ska nog stärka mig med en kopp kaffe och lussebulle först.
Jag har Advent pysslat i mitt kära paradis och stjärnan hänger i fönstret och  Adventsgranen står på plats brevid huset. 

Ledig

Min chef berättade att jag har semesterdagar som måste tas ut före års skiftet. Så nu helt plötsligt blev jag ledig i hela 10 dagar. Vilket är välbehövligt just nu. Känner mig trött och sliten och oftast går jag med huvudet under armen. Guldfiskarna här mega minne jämfört med mig. Men jag är glad!
Jag tänker tillbringa större delan av ledigheten i de djupa Dalaskogarna. Såg på smhi´s webbsida att det kommer att bli kallt och snö. Ser fram emot detta och snön kommer att lysa upp i mörket. 
 

Friday feeling

Äntligen fredag och det skulle vara ljuvligt med att bädda ner sig i soffan med ett glas vin och någon god choklad att mumsa på. Det går även en film på tv som börjar kl 9 som jag skulle vilja titta på. Men, så slår verkligheten in och jag inser att jag ska arbeta i morgon. Hjärnan har inte vant sig än att jag jobbar på lördagar och jag är ordentligt förvirrad på måndagarna då jag är ledig. Jo, så blir det nog när man har fått andra arbetstider. Är jag glad?? JA, det är så härligt att vara ledig tre dagar i sträck men jag har längre arbetsdagar men det vänjer man sig med (har dom sagt). Så vinet blir utbytt mot tandborsten och pyjamasen. God natt!!!

Sjö-odjur?

Visst finns det häftiga varelser i våran lilla värld. Man blir alldeles stum av förundran ibland...
 
 
Bilder lånade från internet
 
 

En ledig måndag

Det tog mig ungefär 6 månader innan jag var tillräckligt modig till att ringa DIT! Jo, det vat dags att gå till tandläkaren igen och gissa om jag var stressad igår morse, Kunde inte ens få i mig morgonkaffet. Stel som en pinne och snus torr i munnen låg jag i den förbannade tandläkarstolen och fick min dom att jag ska tillbaks nästa år!!! Hurra! De firades med att gå till gym?! Jag behöver hjälp...

Ha

Fan va bra jag är... Jag har fått igång datorn!!!

Skit Skit Skit

O mera skit.... hdd har krashat. O datorn är ju bara 1.5 år. Har jag backat dator j***ln den senaste tiden?? Eh, no!! Hoppas att det går att rädda något i den. Just nu så blå-skärmar den efter 15 sekunder den har startat upp, varje gång....Prognosen ser inte bra ut...... Mera skit...

Amazing!!

Vilken häftig helg jag hade! Jo, jag ÄR medveten om att jag ligger typ en vecka efter i mitt liv, kan bero på mina nya arbetstider, nog om detta. Förra helgen börjades med en Muse konsert, vilket drag... Vilken show... Jag kan ge bort min högra arm för att se dom igen. Och med all sannolighet kommer jag att se dom igen. WOW!!! 
 
Och på söndagen packade vi bilen och brummade till Galway för ett par dagar. Väldigt trevligt att bo på hotell och att få maten serverad. Härligt att bara slappa och göra mest ingenting, förutom några promenader på väst kusten. Om man tittade väldigt noga kanske man såg en bit utav Amerika....
 
 
 

Road Trip

Bild lånad från internet
 
Jag ska åka på en mini semester!! Såå romantiskt.....

RSS 2.0