PartyPinglor

 
Mina bebisar tog sin 22-åriga mamma på födelsedags middag och en och annan cocktail efteråt..
 
 
 
 
 
 

Där ser man.....

Igår fick jag ett erbjudande att gå till optikern på arbetstid, vilket jag mottog med ett glatt leende. Mitt glada leende sjönk något när optikern tänkte ta mina bilnycklar och informerade mig om att jag var ett intressant "case". Jag har tydligen problem med att se på kort avstånd, mellan avstånd och på långt avstånd! Han rekommenderade verifocal lens, det låter väldigt komplicerat och allvarligt och framför allt dyrt. Min käre arbetsgivare kan bistå med glasögon som kan användas när jag arbetar med datorn men jag sitter och funderar över om jag ska slå till på de dyra linserna, det kan vara skönt att kunna läsa texten på TV´n och framför allt att kunna läsa trafik skyltarna. Skall tänkas mera på detta...

Shopping

 
 
Jag har införskaffat mig matchande jumpa dojjor och en ny point n shoot camera. Ska bli skönt att kunna fotografera utan att säja till föremålet att stå still i cirka 10 minuter medans jag tar ett kort och att inte behöva köpa engång batterier i tid och otid. 
Vet dock inte om jag kommer att använda kameran medan jag tränar....

Evil Gnome...

 
Direkt sändning...
 
 

Sjuk...

 
Idag har jag varit till doktorn med Sophie. Det är första gången någonsin Sophie har sökt läkar vård för sjukdom. Hon har halsfluss och har fått antibiotica för första gången i sitt nästan 19 åriga liv!! Visst har hon varit sjuk tidigare men det har bara varit förskylningar, influensa, vattkoppor o dyligt. Vissa utav oss har verkligen ett stark immunförsvar eller tur, även när hennes systrar har varit sjuka med halsfluss eller annan bakteriell sjukdom så bet inte bakterierna på Sophie. 
Och eftersom Sophie inte fick något klistermärke eller klubba utav doktorn köpte mamma en glass till sjuklingen...

Glad blås dag

 
Idag har det blåst/blåser det som bara fan. Och vi har faktiskt tornado varning?! Tornardo varning! Jag kan inte minnas att vi har haft det förut under alla år jag har bott här. Och när jag tittade ut genom fönstret från min arbetsplats såg jag att träden och flaggstångarna var böjda av blåsten och att det fortfarande finns snö på bergen. Snö på irland i mitten av April och tornado varning?? Vad är det som händer med vädret? Är det April väder eller global warming? 

Why??

 
Förra veckan kändes det att det skulle vara en bra ide att gå in på övertid imorgon. Nu känns den iden inte lika bra. Jag är sliten efter 40 timmar på fyra dagar och ett skift till känns inte sååå motiverande. Men det är väl bara att bita ihop och ta dagen som den kommer imorgon.

Hoppsan

 
Man ska inte lägga påskägget i solen....
 

Brist på vatten...

Som sagt har vi vatten ransonering och dom stänger av vattnet kl 7 på kvällen och vattnet skall släppas kl 7 på morgonen. Klockan är nu 11.00 och inte ens en liten vatten droppe i kranen går att skåda. Börjar tappa tålamodet på detta...

RSS 2.0