Runn

Idag for vi iväg till Runn. Med skridskorna snörda på våra fötter och med solen i blicken bar det iväg ut på de plogade barnorna. Sophie åkte iväg som hon var född med skridskorna på medans jag kröp runt i snövallarna. Efter 100 meter gav jag upp och kröp tillbaks till bryggan och satte på mig mina skor. Men banne mig om det skulle förstöra min dag. Ånej. Det blev en underbar lång promenad på isen och självklart en fika paus. Det är ju ett måste att medhava smörgås och choklad-dryck på isen.
 
 
 
 

Sportlov

Vi började sportlovet med en pulkåkning och snögungning i trädgården. Måste säjas att man har barnasinnet kvar...
 
 
En del utav mig i pulkbacken...
 
 
Idag spenderades dagen i skidbacken, Och vilket härligt väder det var. En stor sol på himmelen och ett par plus grader. Jag var lite orolig över att det skulle bli blötsnö och tungt att åka med det var perfekt skidföre. När resan styrde mot hemmet tog vi med oss hämtpizza och påskmust, gud så gott! 

Varför så ensam??

 
 
På våran lilla park mot stora vägen står denna Häger dag ut och dag in sedan julas i sin ensamhet. Den kommer på morgonen när det blir ljust och när kvällen faller på flyger den iväg. Alla hans kompisar står på toppen i ett varsit träd i Bushypark och ropar och tjoar men inte denna fågel. Why?? Varför får den inte vara med och boa??

Nu blommar det...

Det växer som bara tusan i mina krukor. Min Tulpaner står i blom, men jag är nu övertygad om att det inte är Tulpaner. Men fina är de blå blommorna. Men frågan är var tog tulpanerna vägen? Jag kommer faktiskt ihåg att jag planterade Tulpaner i krukorna, men var ställde jag dom krukorna?? 
 
 

Les Misérables

 
 
Härom kvällen var vi på bio och tittade på Les Miserables, visseligen var det bara filmen men vilken film. Jag blev väldigt imponerad över Russel Crowe, han kan faktiskt sjunga!
Filmen var gripande från början och till slut och vid sista scenen brast det och tårarna rann, ahh, Why?? Förtjänade Jean Valjean att dö? Snyft...
 
Betyg: 7 näsdukar utav 5

 

 

Vår fint

 
 
 
 
Jag tänkte göra lite vår fint i fönstren och köpte lite nya blommor. Mitt nästa projekt är at köpa matchande ytterkrukor. Åtminstone ytterkrukor som passar....
 
 

Polis, Polis Potatis G....

Bild lånad från internet
 
Igår kväll när jag körde hem efter ha hämtat Katherine från sitt arbete blev jag stoppad av polisen. Med paniken som ett stadigt grepp om min strupe rusade alla tänk bara tankar om ... Har jag körkortet med mig?? Har jag betalat försäkringen?? När ska bil fan besiktas?? Betalade jag skatten?? AARGHHH!!! 
Jag rullade ner fönstret med ett nervöst leende och in genom fönstret stack en hand in med blåsgrejjen medans konstapeln läste upp halva lag boken. Jag blåste och en grön lampa började lysa PASS! Hurra!! Ännu en nykter fredags kväll...

RSS 2.0