Skidåkning

 
 
Igår var vi till skidbacken och jag måste säja att jag blev riktigt imponerad över våran Irländare som bemästrade skidåkningen som en riktig mästare. 
Vädret var väl inte riktigt på våran sida. Det var väl mellan minus 10 till 15 grader kallt och det små snöade och blåste isbjörnar hela tiden. Den sista timmen åkte vi endast bara för att vi hade betalat för det, inte för nöjet. Det tog timmar efter vi hade kommit hem innan kroppsvärmen blev normal. Nästa gång kommer jag tänka över väder situationen ordentligt innan jag ger mig ut på berget igen.
Idag var det mycket varmare men det snöade tidvis riktigt ymmigt. Jag och Sarah åkte iväg för att åka längdåkning innan vi åker hem. Spåren var hyfsade och alldeles ny spårade, tyvärr var det några isfläckar under snön som jag upptäckte väldigt noggrant på ett ställe. Mina skidor fick sig ett eget liv och for fram med ljudets hasighet och min gamla kropp hann inte med. Det resulterade i att rumpan ramlade först ner i spåret men en fruktansvärd fart och med min hela kroppstyngd. Jag har sååå OOONT i min lilla stjärt. Och jag förväntar mig även en enorm träningsvärk imorgon.
 
Men som alltid när det ser ut som mörkast finns det hopp...... Hälge har ett eget vin..
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Isen är verkligen lömsk! Tur att du iaf hade vin att trösta dig med.

Kram

2013-01-17 @ 21:26:22
Postat av: Syster

Hur mår rumpan idag?
Kram

2013-01-18 @ 15:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0