Glendalough

 
Det var en strålande dag och jag slängde in mina barn+1 i min lilla blå bil och brummade iväg på slingriga vägar till Wicklow mountains. Vi tog oss en liten promenad i det natursköna Glendalough,...
 
Vi började med en stilla promenad på denna sida av sjön...
 
 
Nu är vi på den andra sidan...
 
 
Efter en stadig promenad uppför......
 
 
Utsikt från andra sidan....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kreativ

 
En underbar sommar dag här i Dublin. Jag och Sarah tog oss en promenad till Bushy Park men ritblock och pennor i handen. Lyckades att skapa dessa konstverk..... Nä, nu ljög jag lite. Jag har tagit kort med med en "rit-inställning" i kameran på fåglarna i dammen. Häftigt!
 
 
 
 

Spring i benen låt

 

Listigt sa räven...

 
Igår kväll såg vi att våran rävfamilj hade tagit ut sina rävbarn för en lekstund. Det är så himla mysigt att se att både mamma och pappa räv sprang och hoppade med rävbarnen. Det var inte bara vi som satt och beundrade familjen. Grannens katt hade första parkett...
 
 
 
 
 
 
 

När katten är borta....

 
Så här roar sig mina blommor när jag är bortrest. Då skall den minsann blommas och bli fint.. Och enligt mina djupa blomkunskaper så är det här en Gul Blomma!
 
 

En liten resa...

 
Vi blev lite ressugna och tog oss en bussresa till Stockholm....
 
 
 
Och sedan bar det iväg till Åland...
 
 
 

Säj hej till DiscoUgglan..

 
 
 
DiscoUgglan lyser upp de kommande mörka sommarkvällarna i de mörka dalaskogarna... 

Mirakel

 
Jag och mina gröna fingrar?? Onej! Denna kaktus ägs utav katherine men står i fönstret i stugan. Kaktusen får vatten och kärlek några gånger per år. OM jag kommer ihåg den. Oftast står den i sin ensamhet i ett fönster helt övergiven och bortglömd.
Men den är glad iallafall och står i blom. När solen skiner på kaktusen slår blommorna ut och mot kvällen drar den ihop sina blommor. Fantastiskt!!
Jag har funderat över att ta hit alla mina blommor då de kan få en chance till överlevnad...
 
 

Semester igen...

 
Sitter med en kopp te och funderar över om jag har packat ner allt jag behöver. Jag och två utav nina barn ska tillbringa en vecka i de mörka Dalaskogarna. Den senaste veckan har vi pratat mycket om denna resa.Vi har inte pratat om att ska bli skönt att komma ifrån storstan, och bara slappa, ta det lungt, spendera lite quality time och så vidare. Nä, vi har pratat om mat! Ja, om allt vi ska äta! Vi ska grilla korv, hamburgare, grillspett, kyckling, glass?? Ja allt som kan grillas skall på grillen. Och godis, dumle, paradis askar, bilar, till och med messmör på limpa  har korsat mina tankar. På vilken skala från 1 till 10 har vi ätströrningar?

Hives

 
Söndag morgon och jag har min vanliga rutin. Typ söndagsfrukost med rostat bröd, ost och en stor kopp te. Efter intaget av frukosten bröt h****tet ut. Jag fick nässelutslag stora som handflator bakom knäna och klåda över hela benen. Kan jag på gamla dar blivigt överkänslig mot något? Ålderkrämpor? 

RSS 2.0