Härlig ny musik...

 

Sommar

 
 
Nu är jag redo för att möta sommaren. Vi har tagit fram ute-möblerna och planterat nya blommor. Än så länge har jag inte sett några sniglar men jag är förbered på dessa med både hacka och öl. Men idag kommer jag bara sitta ute och njuta av det fina vädret.

Kultur...

 
Det är ju inte klokt så kulturell jag har blivit på den senaste tiden. Härom kvällen bar det iväg till teatern igen. Denna gång var det en quality time kväll med oss flickor och vi fördjupade oss i Lion King!! Jag älskar filmen men det går inte upp med självaste musikalen. Oh my god! Jag skulle kunna gå och njuta utav denna föreställning igen.
 
Betyg: 5 Pumbas utav 5!

Övertid

 
Jag har tydligen inte något annat för mig om dagarna så jag gick in och arbetade övertid idag. På en söndag?? Där satt jag i min ensamhet och tittade ut genom fönstret och såg kaniner som hoppade omkring på gräsmattan och på det fina vädret. Där satt jag i min ensamhet (igen) och suckade och bannade mig själv för att jag frivilligt erbjöd mig att arbeta denna fina dag. Fast jag visste ju inte att det skulle bli fint väder men ändå. Nästa gång det blir tillfälle att arbeta lite extra ska jag vänligt men väldigt bestämt tacka NEJ!!! Om jag kommer ihåg det då...

Har det lite svårt...

 
Den senaste tiden har jag haft det svårt att komma till ro. Det har varit svårt att komma till sängs och när jag äntligen kommer dit ligger jag vaken. Nu äntligen har jag kommit på vad det är som stökar till i min kvällrutin. Det är den förbannade solen!! Den är ju fortfarande uppe när det är dags att gå lägga sig. Varför kan den inte gå upp/ner samma tid som jag? Det borde finnas regler för sådant. Eller kan det vara en sammansvärjning min min arma kroppklocka?

New York Polisen.....

Jag vill bara berätta att, förra veckan satt vi i en Irlänsk pub på Broadway och vilade våra ben. Vi satt och tittade ut från vårat fönsterbord på alla människor som gick förbi. Och plötsligt blev det en himla fart på folket och 4 eller 5 polis bilar stannade utanför på gatan. Och efter en stund kom det en kvinna ut med handbojjor och slängdes in i en polis bil och åkte iväg. Efter ytterligare en minut eller så kom det ut en man och en kvinna. De stod och pratade länge med polisen och kanske efter 10 minuter fick mannen gå. Kvinnan blev kvar och började att kontrollera att sminket och pudrade näsan och la på ett nytt lager med läppstift. När hon var färdig sminkad sattes handbojjorna på och hon klev in i polis bilen!! Wow, kontrollerar att sminket är perfekt innan man blir arresterad?! Det kan bara hända i New York!
 
 
 
 
 

Semester!

 
Jag har varit ute och rest. Denna gång gick resan över Atlanten och slut destinationen blev det stora landet Amerika. Vi tillbringade större delan av resan i Portland, vi hade en tur med vädret med en blå himmel och strålande sol, fast det blåste kallt från Atlanten. Om står på tårna och tittar riktigt noga kanske man ser Irland...
 
 
Sedan blev det en flygresa ner till New York....
 
 
Brooklyn Bridge...
 
 
En Polis station i neon...
 
 
Time Square
 
 
Rockyfeller Center..
 
 
New York by night från toppen av Rockyfeller center...
 
 
Summan av kardemumman av denna resa är att jag definitivt kommer att åka tillbaks.
 
 
 
 

RSS 2.0