Måndag

 
Det blev en väldig kort helgledighet denna vecka. Jag hann knappt fira min födelsedag innan det var dags att pallra sig iväg till mitt kära arbete. Denna vecka skall jag skolas om till något nytt. Har typ suttit i skolbänken idag, nja, har suttit framför datorn och har haft konferens med ett par andra personer som samtidigt suttit i en annan del av världen. Tänk vad världen har blivigt liten. Det kommer bli skojigt att få göra lite annat men inom samma jobb. 
Och det bästa av allt denna vecka är att jag har normala arbetstider. Jag arbetar mellan 8,00 till 16,30 och är hemma strax efter fem, det känns nästan som att jag jobbar halvdagar, hur skönt som helst att komma hem två timmar tidigare och nästa helg har jag fyra lediga dagar att se fram emot. Jag älskar mitt jobb.... 

Auction...

 
Jag har upptäckt eBay! Jag har upptäckt auction knappen!! Häromkvällen satt jag på nålar och "ropade" in på två auktioner och jag vann på båda "ropen". Mina vinster eller kap blev 500 halvpärlor för € 2,42 och gratis frakt!! Nu sitter jag med förväntan och funderar vad jag ska göra med alla dessa pärlor...

Tate

 
Sophie fick sig en strålande ide om att hon och jag skulle spendera quality time i Tate morderna museum. Visst det är ju en strålande ide med tanke på hennes studier och ha mamma och dotter tid. Att självaste museumet ligger i London skulle ju inte vara något hinder.... Vi klev upp 3,30 igår morse för att hinna med första planet som går till London. Efter en flygresa, tågresa, lång promenad och kaffe med en choklad muffin stod vi utanför museumet. Med raska steg klev vi på och spenderade nästan 3 timmar i alla dessa gallerior med kända konstverk av både Monet och Picasso. Fantastiskt!! 
 
Vi besökte även London Tower
 
 
Gick över Tower Bridge
 
 
Gick förbi Shakespeare Globe
 
 
En suddig men skojig bild
 
 
Vi kom tillbaks till Dublin klockan 23,00 och var genom trötta.... 
 
 
 
 

YUM!!

 
Skit i lent!! Idag blir det rabarberpaj o vaniljsås!
 
 
 
 

Resa....

 
I lördags morse packade jag ner plåster och alvedon i min väska. Och sedan satt jag mig på ett flygplan som styrde kosan mot Rom. Jag har haft några härliga dagar med god mat, vin och sol. Har även varit och turista också.
 
Första dagen blev det ett besök i Vatikanen. Vi vandrade en guidad tour på cirka 3 timmar. Det var så mycket att titta på och så mycket information att ta in så till slut fattade jag inte vad jag tittade på....
 
 
 
 
 
 
 
 
Mera om resan senare....
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0