Dag 2

Vaknade kvart i 9 imorse. Låg kvar i sängen länge och funderade på varför jag kände mig så slut och utmattad fast jag hade sovit i 9 timmar i ett sträck. Misstänker att den lantliga luften sakta men säkert försöker att få mig i någon slags dvala. Eller så är jag bara trött och utråkad.

När jag äntligen masade mig upp ur sängen möttes jag av en strålande vintersol och minus 10 grader på termometern. Härligt! En perfekt dag för vinterns första skidtur. Efter ha hällt i mig morgon kaffet och pulsat i knä djup snö fram till uthuset för att hämta mina dyrgripar till skidor så var jag redo och väldigt taggad när det bar iväg till skidspåret. Och hej å hå ut i spåret! Och efter 2 varv på 2 km slingan, det blir 4 km allt som allt, så kunde jag bara dra slutsatsen att jag är lika spänd och nervös i nedförsbackarna som jag var förra året. Men skam den som ger sig så lätt, i morgon blir det en ny dag och antagligen en ny tur med mina skidor.

By the way, Gott Nytt År!!!


Dag 1

Jag har äntligen kommit i ordning i mitt lilla paradis i dom mörka dalaskogarna. Fy tusan för att resa. Inte nog att man måste masa igenom en flygresa, att köra i flera timmar på mörka och hala vintervägar är nog det värsta. Det är tur att man kan lita på Kerstin....

Jag måste bara visa min bästa julklapp. En rosa julbock!!! Och titta så fint den står brevid den äkta plastgranen.



Och medans jag skottade snö imorse hittade jag en fin fryst blomma....


Annandag Jul

Vi har en en vit jul i år och det är den första vita julen jag har någonsin varit med om här på den lilla gröna ön mitt utre i Atlanten. Igår var vi ute på en promenad och vi hade knarr under skorna när vi gick i snön, det har aldrig hänt tidigare. Och den senaste veckan har vi haft det ena köld rekordet efter det andra. Och även på dagtid så har termometern inte orkat att krypa upp över -6 och det är en mycket ovanlig syn. På vissa ställen här på ön har termometern nästan varit ända ner till -20, kallt!! Och just nu törs jag inte tänka på konsekvenserna som kommer att medfölja efter denna köldknäpp i ett land där det inte finns resurser för snö/kyla.

Snöplogen har lyst med sin frånvaro efter förra veckans snöfall...

 







Lite pymys på kvällen..


GOD JUL


Bild lånad från internet


SÅÅÅÅ här glad vill jag bli på julafton!!!!


Min Önskelista.....



Japp, iår står nog en rosa julbock överst på min önskelista, visst är den häftig? Lite synd att den inte fanns på 80-talet då när jag verkligen hade min rosa period. Det var både soffor, mattor och till och med min klockradio rosa, det var en riktig girlie flicklägenhet, passsande för en prinsessa. Men skulle jag nog få plats för en rosa julbock nu också.......... Please....

Tomten...



När denna reklamsnutt kommer på TV då är det jul för ungarna.....

JULBAK



Jag har bakat!! Nåväl, i år kommer jag fuska som bara tusan med pepparkaksbaket. Eftersom jag inte har tid/ork/motivation med att stå och kämpa med pepparkaksdegen iår och igår när jag var på IKEA och bunkrade upp med värmeljus och servetter så åkte en pepparkaksburk och ett pepparkashus ner i korgen. Har jag dåligt samvete? Inte ett dugg!! Men jag har iallafall bakat lussekatter idag så jag är nu redo för att fira Lucia imorgon. Undrar om hon kommer..... 


Snowday

Jag har aldrig sett så mycket snö här på den lilla gröna ön mitt uti Atlanten tidigare. Vi har säkert en halv meter snö i våran trädgård och det är verkligen kaos här. Flygplatsen är öppen sporadiskt ock lika så all kollektiv trafik. Snöröjningen är lika som med noll på smågator och trottoarer, dom stora vägarna är körbara men det är som att köra i en ishockeyrink. 



Och det bästa av allt är att jag har en snowday idag, dvs mitt konor är stängt eftersom att det är så få som kan komma in till jobben och dom som kan komma in får inget gjort eftersom dom andra kontoren är stängda. Och resultatet av det är att jag är ledig!!! Och jag kan njuta av denna härliga snö....




Är jag sååå gammal???




Bild lånad från internet

Idag när jag klev på en fullpackad bus erbjöd en äldre herre sin plats åt mig! Till all ära av snällhet och artighet utav honom så kände jag mig som en 90-taggare med ena benet i graven. Vänligt men bestämt tackade jag nej och stod länge i mina tankar om att det är nog dags att byta ansiktskräm eller ta hjälp utav ett par klädnypor.... 


RSS 2.0