Bristol

I fredags slängde vi oss på ett  Ryanair flyg och åkte till Bristol för en liten weekend break. Jag behövde en semster??? Nåväl, det är ju alltid välkommet med ett liten äventyr och att få skämma bort sig en stund med att få maten serverad och att inte behöva plocka/städa och dyl.

I lördags tog vi oss en långpromenad runt hamnen och tittade på alla fina båtar, jag tycker att dessa kanalbåtar är bland det häftigaste jag har sett. Istället för att man tar sig en sväng med husvagnen så tar man sig en tur med sin kanalbåt och jag misstänker att det finns dom som har båten som sin permanenta bostad.







På söndagen hoppade vi på tåget till Bath och besökte det berömda Romerska badet. Fantastiskt att det finns en hot spring i England. Tyvärr så fanns det inte tid för ett bad men utflykten avslutades med Tapas och det är ju väldigt Engelskt!!!




Fredag



Då är det början på helgen igen, tänk vad tiden flyger iväg. Och finns det något bättre sätt att starta helg firandet med min bästa party låt?
Trevlig helg

River Liffey





Monopolet har kommit till stan....

Undrar vad denna gata heter? Vattenvägen? Liffey Road?
Är lite nervös över hur mycket jag får böta när jag gick över bron.... Undrar vem som har placerat sina hotell/hus på denna gata....


LÖN

Idag har jag fått min första lön på länge. HURRA!! Undrar vad jag ska spendera alla mina på pengar på? Denna vecka blev det bara ett arbetstillfälle men dagen har just börjat så chansen att jag kan bli placerad på något kontor finns ännu kvar. Man ska vara tacksam för varje arbetstillfälle man kan få.



Jag har börjat att höst städa i trädgården och planterat lite nya vinterblommor. I år blev det gula blommor, violer?? Men jag har ingen aning om klarar av den Iränska vintern men jag antar det eftersom dom säljs denna årstid och stod vid ute blommorna. Jag är övertygad om att jag kommer bli trädgårdsmästare i mitt nästa liv.....


Onsdag

Something I made earlier..........


Måndag

Hm, då är det måndag igen..........



Bild lånad från internet

Jag har varit på vernissage, nåväl, det var inte direkt någon förhandsvisning men vilken underbar utställning. Vi var och tittade på Redbull Illume utställningen. Självaste utställningen sker utomhus på kvällen i Trinity College. Alla bilder som visas är monterade i montrar och är upplysta bakifrån självaste bilden och vilket fantastiskt sken det blev genom dessa underbara fotografier.  Det visades sport och action photografier, fantastiskt. Jag fattar inte hur man vågar att slänga sig utför en bergstopp med ett par skidor på fötterna eller slänger sig utför ett vattenfall medans man sitter i en liten plastbåt. Och självaste fotgrafen måste ju ha varit delaktig i dessa galna äventyr men än en gång, vilka bilder! Klicka in och titta på illumel och njut!!





Bilder lånad från illumel exhibition


Varför var jag inte där??? WHY???


Äntligen.....



Äntligen har Bibeln kommit!!! Jag satt och bläddrade igen den och hittade ett ursnyggt överdrag till min röda Ektorp soffa. Nu finns den i grått och jösses vad fint det skulle vara med knallröda kuddar och en röd fluffig matta. Det tål att tänkas på.....

 


Torsdag

Nu är jag tillbaks i den gamla trallen igen och söker jobb med ljus och lykta. Hörde på nyheterna härom dagen att arbetsmarknaden har försämrats sedan början av sommaren och situationen är lika dålig som det var på 30-talet!! Kan det bli sämre???
Jag har gett upp nästan alla försök att på tag på ett engelsktalande arbete och riktat in mig på dom få svensk talande jobben som finns här på ön. Förra veckan lyckades jag hitta ett och jag fick en intervju av denna agent, vi hittade varann och hon skulle presentera mig för det svensktalande bolaget men fick veta att arbetstillfället har blivigt uppskjutet till ett senare datum. Mitt i besvikelsen så har jag fått lyckan att få hoppa in som vikarie under 2 dagar på 2 olika kontor denna vecka. Jag bara hoppas att arbetsmarknaden lättar......


Lördag

Hurra!! Nu har vi en fungerande dator i detta hus.
Jag kan inte påstå att jag är särskilt glad på ett utav dom stora antivirus bolagen som inte ens svarar på sin "vänliga" customer support. Jag har blivigt totalt utestängd från det "hjälpsamma" internet supporten och jag kan inte ens öppna programmet som är nerladdat på datorn. SKIT virus..... 

Mina 2 artonåringar åkte till Lonon härom veckan. Och köpte en jätte fin present till sin gamla mamma. En fin svart och skinande nessesär från Harrods. Och den kan stå upp!!! Och flickorna fick även med sig doft-prover från denna fina affär. Och på Harrods får man inte doftproverna på en liten flimmsig papperlapp, där får man proverna på fina rosa sidenband. Jojo, siden band ska det vara. Nice!!! 


RSS 2.0