Projekt Måla

 
Ett utav sommarens project är att måla och pyssla på husets utsida. Detta projekt har just regnat bort. Vi började starkt imorse men sen kom regnet. Resultat: Soffhäng hela eftermiddagen, Jag klagar inte om man säjer så...

Torrt!!

 
Sitter ute i trädgården nu på kvällskvisten. Det har varit ännu en strålande fin dag. Med mycket sol och varmt. I söndags när jag landade här på den gröna... jag menar den bruna ön mitt ute i Atlanten, möttes jag av en skogs/lands brand och alla gräsmattor går i den bruna nyansen. Jag har aldrig varit med om detta här på Irland. Inte ens en liten regnskur på säkert en månad och dags temperaturer på plus 25 grader varje dag. Nu ryktas det om att vi ska få en vatten ransonering!!! Argh!!! När det är kallt med både minus grader och snö, har vi inget vatten och nu när det är varmt kommer vi antagligen inte få något vatten.... Blir lite less...
 
Min gräs matta... Mera brun än grön...
 
 
Ett band av moln drog över himmelen, dock inget regn. Men fåglarna blev helt galna! Det var säkert tusen fåglar, både fiskmåsar, svalor och duvor som cirkulerade över himmelen i en stor flock. Trodde ett tag att jag var i filmen Fåglarna... Man vet ju inte??
 
 
 
 
 

Ålderstecken

 
Ännu ett ålderstecken: När man inte längre ser bäst-före-datum på varorna och behöver fråga....

Badat!

 
Nu är det gjort. Nu är årets första dopp avklarat. Jag menar då att jag doppade hela kroppen i sjön. Jag hatar att erkänna detta men det var faktiskt skönt. Vattnet var varmt och det blev ett långt bad på en cirka 10 minuter innan jag gav upp. Härligt!

Denna värme....

 
Idag är det olidligt varmt, jag ska inte klaga men det är svårt. Det är så pass varmt så jag tänkte gå ner för ett dopp i sjön men sååå varmt är det nog inte... Vi får se, kvällen är inte slut än.
 
Som jag skrev om tidigare så blev jag kär i dessa Fairy lights som lyser upp så fint i min murgröna. Jag köpte en extra slinga som jag trasslade in i en buske här på landet. Jag har suttit tålmodigt och väntat på att mörkret ska falla. Och väntat. Det blir ju för fan inte mörkt! Men och andra sidan tror säkert de få grannar jag har och en stor drös med älgar att det har slagit slint ordentligt här. Det ser ut som att jag har tagit fram julbelysningen i Juli! Det är bra att vara försekommen och förberedd inför vintern....

Gröngöling...

 
Idag hade jag besök utav två gröngölingar. Jag menar inte två nybörjare utan två fina fåglar som hoppade omkring på min gräsmatta...
 
 

Bestulen....

 
Idag har jag varit ute på mina ägor och inspekterat. Tidigare iår såg det väldigt lovande ut på en hög avkastning av röda vinbär. Men efter en naturlig avmattning pga av fåglar är slutsumman av röda vinbär 7 stycken.
 
Nästa år skall jag sitta brevid den förbannade busken och vakta....
 
 
 
 
 

Puh....

 
Klockan är snart 9 på kvällen och det är 25 grader varmt!!! Jag tror bestämt att våran lilla ö har flytigt iväg till södre trakter.... 

Värmebölja

 
Sedan förra veckan har vi haft en värmebölja. Den ena dagen efter den andra har det varit ett nytt värmerekord här på den lilla ön mitt ute i Atlanten. Igår packade jag bilen full med både barn och strand utrustning. Här skulle det badas!! Jag badade mig själv ända upp till knäna. Det räknas som årets dopp. Måste tillägga att vattnet var väldigt friskt även om det var nästan 30 grader i luften blir inte badtemperatur i mina mått.

Party!!!

 
En summering av de senaste dagarna. Lördagen var årets höjdpunkt. Sarah och Katherines födelsedag som firades med pompa o ståt! Typ en "liten" samling i partyrummet på puben med både live musik, mat och tårta. Vid stängnings dags samlades i stort sätt alla i vårat lilla fina hus, hur vi fick plats var en annan fråga!?
 
 
Min personliga höjdpunkt denna kväll var helium ballongerna. Tusan var skojigt. Vi alla lät som Piff o Puff! Nästa gång kommer jag att beställa en hel gasbehållare....
 
 
 
 
 

Katherine's Birthday video

 
Titta och lyssna på Sarah och Pauls födeledags present till Katerine!!! Och det ÄR Sarah och Paul som sjunger! Amazing!!!
 

Eldflugor

 
Jag var in till grannen härom kvällen och blev grön utav avund på hennes nyinköpta fairy lights. Jag var bara tvungen att härmas och åkte till just denna affär redan dagen efter för att införskaffa dessa lampor. Jag visste inte riktigt vart de skulle sättas upp. Efter lite vankandes i trädgården slängde jag upp en slinga i murgrönan och vips så ser det ut som att vi har eldflugor i trädgården. Inte alls tokigt på min ära...
 
 

RSS 2.0