Happy New Year


Bild lånad från internet

Nästan ett nytt år

Efter en långledighet på 3 dagar var det bara att släpa sig tillbaka till sitt kära arbete. Och både före, under och efter julen har jag haft ett frivilligt dator förbud, där av ett minimalt bloggande och jag har ej heller surfat, läst tidningar och dyligt. Jag har tillbringat min lediga tid med att vara ledig.

Och imorgon är det nyårsafton. Ett nytt år och ett nytt leverne?? Nä, visst kommer det bli ett nytt år men några nyårslöften kommer jag då inte att lova. Kanske ett par, typ: äta mera godis, sova mera och shoppa mera. Jag kommer bara lova mig själv att göra mera skojiga saker. `Cause im worth it....






Jodå

Julkorten ÄR på väg.... Har lite brist på tid....

Fjärde advent


Vilken härlig dag! Vi vaknade till en kall och frostig morgon men med strålande solsken som piggade upp. Fast jag har tilbringat hela min dag slavandes framför spisen. Jag har bakat småkakor dvs syltkakor och mormors hjärtan som är tradition i dettta hus. Och sen blev det en tradionell "Sunday Rost" vilket består utav rostbiff och denna gång en potatis gratäng med en halv liter grädde i. Yum.

Och innan mörkret faller så så springer jag omkring som en galning och tänder ljus.









GOD JUL

Vilken härlig version detta är.....

Enjoy!!


Glad Lucia



Bild lånad från internet


Jag har inte firat Lucia än, några Lussebullar har inte blivigt bakade och pepparkakorna ligger kvar i sin IKEA förpackning. Men till helgen blir det en försenad Lucia men det kommer att firas ordentligt...

Och jag kan ju även berätta att vintern har kommit hit till den gröna ön mitt ute i Atlanten. Det är massor av snö uppe i Wicklow mountains och imorse var det mer eller mindre snöstorm när jag brummade iväg till mitt arbete. Det blev bil köer utan dess like och sikten var nästan lika med noll. Jag hoppas verkligen att det inte fryser på under natten, vägarna kommer att bli som en isbana. Hemska tanke om det kommer bli en lika besvärlig vinter som vi har haft det dom 2 senaste vintrarna med snö, is och massor av minusgrader. Nä, inte i år igen...


Onsdag kväll

Det är redan onsdag kväll och det är inte många dagar kvar till Jul. Och är jag "all set for Christmas"? Eh, no! Kommer jag att hinna? Självklart, det är ju ett måste att hinna. Visseligen har jag fått ihop ett par julklappar eller så men mer än så är det inte.

Igår efter mitt arbete slank jag in hos frissan och fick mig en välbehövlig rygg massage och passade på att klippa håret också?! Blev håret bra? Nja, jo, jag blev nöjd men framförallt glad över ryggmassagen.



RSS 2.0