Besök...

 
Satt drömmande och drack mitt morgon kaffe och tittade ut genom fönstret. Där kom två rådjur strosande genom trädgården....
 
 
 
Så fina.... Och sååå gott!! Man kanske skulle investera i ett gevär???
 
 

Frukost

 
Detta blev min frukost idag... Kanske inte den nyttigaste men magen blev glad!
 
 

oh, yes....

 
Äntligen helg! Och vi (jag) började fira den med en take-out. Jag bestämde att vi skulle prova en ny indisk take-out som omväxling. Jag satt och läste menyn och funderade hur stora portionerna kan vara från denna restaurang. Jag ringde och beställde och efter en stund kom maten till dörren. Jag insåg ganska snabbt att jag hade beställt mat för en halv arme. Japp, då blir det indiska rester imorgon, känns bra att jag inte behöver stå vi spisen...
 

Nutcracker

 
Bild lånad från internet
 
Ännu mera kultur denna helg. Vi tjuvstartade julen med en ballet från Tchaikovsky's Nutcracker utav Perm state ballet, Det kan bli nötknäpparen eller nåt på svenska . Men så underbart, vilken företällning. Fantastiskt att man hänger med i föreställningen utan ett ord blir sagt eller sjunget, att bara få njuta utav härlig musik och läsa kroppsspråket. Underbart!

modern museum of art dublin

 
Idag följde jag med Sophie till moderna museumet för att ge henne mina expertis råd och åsikter om modern konst.... Om sanningen ska fram var det Sophie som berättade om vad jag tittade på. Både intressant och en härlig dag som avsutades med en promenad i parken.
 
 
 
 
 
 
 
 

Personal Jesus............

 
Behind the wheel........... Tralalala...............Walking in my shoes........ oooohh laalallaaa.
Depeche Mode!
Japp, vi har varit ute och roat oss med en konsert, och vilken konsert det var, enastående!! 
Jag är kääär!
 
 
 
 
Mitt betyg: 10 noter utav 10!!!
 

Waterford

 
Vi har varit på en romantisk weekend to Waterford. Vikingarnas stad eller nåt... Men så otroligt härligt att bara få vara, strosa omkring och få maten serverad på fina tallrikar...
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0