Mera recept

Råkade ramla över en kyckling rätt från Allt om Mat som jag var tvungen att prova igår kväll och med ett Mmmmm ljud från min svårflörtade jury. Istället för paprika på burk så grillade jag den själv i ugnen och jag utökade mozzarellan till 2 ostar.

Kyckling med grillad paprika och mozzarella

Bild från Allt om Mat


Ingredienser
500 g Kyckling filé
1 msk smör
1 burk paprika grillad
1 st mozzarella
1 st vitlöksklyfta
1 dl basilika, färsk
Salt och peppar
2 msk pinjenötter


Gör så här

Stek kycklingfiléerna till de är gyllenbruna i en stekpanna.
Salta och peppra.
Lyft över kycklingfiléerna i en ugnsfast form.
Grovhacka paprika, mozzarella och vitlök.
Fördela över kycklingen som ett täcke och strö över pinjenötter och färsk basilika.
Gratinera i ugn på 200° i ca 10 min.

Servera med pasta alt. potatisklyftor

Enjoy ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0