Sälen

Dom senaste dagarna har vi varit i Sälen och vandrat. Och det har varit helt underbart, så synd att man inte kan beskriva vidderna eller att få in utsikterna rättvisst i en kamera.
I Lördags tog vi oss en liten promenad uppför Hundfjället och jag lovar att efter halva backen tänkte jag allvarligt att lägga mig ner och dö, fy tusan vilken uppförsbacke det var. Men när man väl kom över den värsta klättringen var allt det jobbiga glömt och man kunde njuta av den obeskrivligt vackra utsikten. Enligt turistinformationsbladet kunde man se till Trysil i Norgen och om man tittade ut mot norr såg man Idre, vad som var vad spelade ingen roll för mig, jag bara njöt....








Att man lägger upp stenar till torn efter vandringslederna berättar man att jag har varit här och jag tycker att det var en vacker väg/utsikt.
 


På söndagen brummade vi in till Norge och sedan bar det iväg till Njupeskär. Ock lika vacker var det, vi gick en runda på en 4-5 km i nationalparken och stod och beundrade Sveriges högsta vattenfall, maffigt!! Vilken fantastisk natur vi har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0