Tisdag

Jag tror att vi har fått tillbaks vattnet på riktigt nu. Det är andra dagen vi har haft vatten på heltid och jag misstänker att vi måste turas om att inte ha vatten i kranen dvs att dom stänger av i några områden i taget, undrar om det kommer bli våran tur igen? Jag hörde på nyheterna igår att vi kan räkna med att det kan ta månader innan dricksvatten nivån är normal.
Men varför klagar vi på att vi inte har vatten eller ström för några timmar eller dagar? Vi själva förväntar oss eller kräver att allt ska fungera när vi vill det. Jag undrar hur många utav oss förstår eller uppskattar allt vi har? Att vi är lyckligt lottade? Jag får ont i magen när jag tänker på alla framför allt alla barn som verkligen får kämpa för sin överlevnad. Och tänk på alla människor på Haiti och deras liv som förstördes på 7 sekunder.....


Kommentarer
Postat av: Beyond fabulous!

Vad skönt att det går åt rätt håll nu med vattnet.

Kram kram

2010-01-19 @ 21:39:05
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0