Min Melon

Igår när jag var och handlade, strosade jag omkring på fruktavdelning och upptäckte en ny frukt. Det var en stor som en honungs melon och den var grön-gul till färgen och den började på Honey P..... something. Glad ihågen skuttade jag hem med min nyinköpta melon. Vi alla flickor var upphetsade och såg i framemot att få prova en ny sorts söt och saftig melon. Yum!!
När jag skar upp min melon så vattnades det i min mun, jag menar, jag drägglade utav fruktsyrorna som spred sig när jag delade frukten. Och det var den konstigaste melon jag någonsin hade sett, den påminde mig om en citrusfrukt. Och den var den beskaste, suraste och träigaste melon jag någonsin hade ätit, någonsin!!!
Jag var tvungen att googla mitt inköp och upptäkte att min melon heter Honey Pomelo och är en Kinesisk grapefrukt!!!!




Kommentarer
Postat av: Beyond fabulous!

Vilken surprise ;)



Kramar!

2010-10-22 @ 15:58:59
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Det var bättre förr, inga konstiga frukter alls. Enbart svenska äpplen...... ;)

2010-10-22 @ 16:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0