Sverige

Igår morse hade vi en tidig start. Vi lämnade huset kl 4 på morgonen och sedan bar det iväg till dom mörka Dalaskogarna. När vi var halvvägs dvs när vi hämtade Kerstin så upptäckte vi att Kertsin hade fått sig ett Påskägg, mums sa jag, jag menar Kerstin sa mums! Men ett stort tack!!!



Idag har jag tillbringat en stor del av dagen att rensa bort gammalt ogräs och döda blommor. Vilket som var ogräs eller blommor är en annan fråga men bort åkte det. Det är så skoj att komma hit och jag upptäcker nya växter och blommor varje gång beronde på vilken månad och säsong det är på året. Idag upptäckte jag att vi har krokusar som gömde sig under döda blommor och "mini blåklockor" under rosen buskarna.

 

Jag har inte en susning vad dessa små "mini blåklockor" heter men dom är gudomligt söta....


Kommentarer
Postat av: Ann

Är det Scilla?



Kramar

2012-04-14 @ 00:43:18
Postat av: Syster

De heter Scilla. Rektorsparken i Uppsala var/är helt täckta med dessa söta blå blommor! Underbart vackert!

Hoppas att O´Leary flög hem er ordentligt!

Kram

2012-04-15 @ 20:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0